Lijsttrekker ChristenUnie sluit dorpenmarathon af in Heerenveen

hardloopactiedinsdag 12 november 2013 12:02

Aris Leijendekker, lijsttrekker voor de ChristenUnie Heerenveen, loopt vandaag de laatste ‘politieke’ dorpenmarathon en finisht in Heerenveen.

Aris is fervent hardloper en maakte tijdens zijn trainingen al talloze kilometers in het buitengebied van Heerenveen. De afgelopen weken trok Aris Leijendekker zes keer de schoenen aan voor een loop van 20 kilometer. Op zijn tocht door alle 21 dorpen nam hij ook de tijd om te horen wat er leeft en sprak hij met bijna alle plaatselijke belangen. Op 12 november loopt hij het laatste stuk van Haskerdijken naar Nieuwebrug en tot slot Heerenveen.

‘Geef geloof een stem’ is de slogan waarmee de ChristenUnie de herindelingsverkiezingen op 13 november in gaat. “Als christenen willen we ons geloof niet voor thuis of in de kerk bewaren. We willen er op een praktische manier van uitdelen aan de mensen in de gemeente Heerenveen. In de politiek doen we dat door verantwoordelijkheid te nemen en samen te werken voor een betere gemeente”, vertelt Leijendekker.

“Samenleven begint wat ons betreft in buurten, dorpen en wijken , maar ook in de kerken en sportverenigingen. Wij vinden het belangrijk om oog te hebben voor elkaar, om je handen uit de mouwen te willen steken voor een ander”, vervolgt hij. “In Heerenveen zijn heel veel prachtige voorbeelden te vinden van initiatieven op dat gebied. Met mijn hardloopactie wil ik daar de aandacht op vestigen.”

De sportieve prestatie van Leijendekker staat ook symbool voor de sportiviteit in de gemeente Heerenveen. Leijendekker: “De breedtesport is onmisbaar voor een gezonde samenleving. Heerenveen ondersteunt de breedtesport en dat moet ook zo blijven. De ChristenUnie wil dat iedereen de  mogelijkheid heeft om aan te sluiten bij een sportvereniging. Ook voor gezinnen of alleenstaanden die van de bijstand moeten leven moet Heerenveen goede voorzieningen treffen om gezond en fit te blijven door te sporten" aldus Leijendekker.

De finish is voor het gemeentehuis van Heerenveen en vindt plaats om 16.00 uur.

Archief > 2013 > november