Leijendekker lijsttrekker ChristenUnie

Aris Leyendekkermaandag 03 juni 2013 11:11

De ChristenUnie Heerenveen is klaar voor de herindelingsverkiezingen in november 2013.  Tijdens de ledenvergadering die afgelopen week gehouden werd, is besloten dat de huidige fractievoorzitter Aris Leijendekker (Tjalleberd, 49 jaar) lijsttrekker wordt. Lia de Heij-Nap (Heerenveen, 56 jr) staat op nummer twee van de kandidatenlijst.
Een nieuwkomer op nummer drie is Klaas Pieter Derks (Heerenveen, 33 jr). Hij heeft de nodige ervaring in het politieke en bestuurlijke werk.  Ook nieuw op nummer vier is Joukje Akkerman-de Jong (Katlijk, 33 jr), zij is al jaren actief lid van de ChristenUnie.
Verder staat Johannes Zijlstra op de lijst. Hij is afkomstig uit Akkrum, een van de dorpen die na herindeling bij Heerenveen komen.
Tryntsje Dijkstra kiest voor een lage plaats op de lijst. Zij is 14 jaar politiek actief voor de ChristenUnie, vanaf 2006 als gemeenteraadslid.  ‘Om kritisch en objectief te blijven vind ik dat je niet te lang gemeenteraadslid moet zijn. Ik maak dan nu ook plaats voor nieuw talent binnen onze partij. ‘

Archief > 2013 > juni