Lintjes

mevrdijk-lintjevrijdag 17 maart 2017 12:36

Afgelopen zaterdag hebben onze raadsleden Lia en Aris een lintje uitgedeeld aan een vijftal oudere dames waarvan twee de hoge leeftijd van 87 jaar hebben. Deze dames zijn zeer actief als vrijwilliger in b.v. Museum Belvedère, het Posthuis, het wijkcentrum, het Rode Kruis, in de buurt waar zij wonen, bij de ouderensoos enz. en dragen op hun manier bij aan een samenleving waarin jong en oud, alleengaand of alleenstaand zich thuisvoelt. Mensen van waarde!

De ChristenUnie wil een samenleving waarin mensen waardig ouder kunnen worden. De ChristenUnie is tegen de plannen voor 'voltooid leven'. Wij geloven in de kracht van goede zorg en aandacht voor ouderen. We mogen nooit accepteren dat mensen zich vanwege bijvoorbeeld eenzaamheid overbodig voelen.

De ChristenUnie heeft samen met ouderenorganisatie KBO-PCOB en Jan Slagter van omroep Max gewerkt aan het plan 'Waardig ouder worden'. Zo werken we met elkaar aan een samenleving waarin we omzien naar elkaar. Daarnaast willen we ook een positief signaal afgeven en 'lintjes' uitdelen aan allerlei mensen van waarde; aan bijvoorbeeld 'ouderen' die in onze samenleving een waardevolle bijdrage leveren en als 'mens van grote waarde zijn'.

Archief > 2017 > maart