Bezoek duurzame energieopwekking

christenUnie windenergie 1dinsdag 18 september 2018 10:56

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we goed zorgen voor de aarde die ons gegeven is. Daarom zijn we voorstander van de duurzame opwekking van energie. Maar windmolens en zonneparken hebben ruimte nodig en worden steeds zichtbaarder in het Groninger landschap.

Om te ontdekken hoe we in onze provincie het beste ruimte kunnen geven aan duurzame energieopwekking hebben we werkbezoeken georganiseerd. Afgelopen woensdag was de eerste editie, waarbij 20 mensen uit de provincie aanwezig waren. Zij werden uitgenodigd hun mening te geven.

Deze eerste editie brachten lieten we ons informeren over kleine initiatieven, die lokaal energie opwekken.

We waren bij de biomassacentrale die het zwemwater van sportcentrum Kardinge verwarmt. We brachten een bezoek aan de biologische veehouderij van familie Groendijk in Zuidwolde waar twee kleine windmolens voor energie zorgen. En we werden ontvangen bij het zonnepark van energiecoöperatie SunBrouck in Zuidbroek.

Klik hier voor een kleine fotoreportage

Reacties op 'Bezoek duurzame energieopwekking'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.